We're just visitors

At the end of the game, the King and the Pawn goes into the same box

kenangan lama May 12, 2010

Filed under: Monolog,Travelling — visitor74 @ 10:49 am

image554799196.jpgBeberapa minggu lepas semasa balik kampung, aku teringat nak bawa ister jalan jalan kat TLDM. markas Tentera Laut diraja Malaysia. Dah dekat sepuluh tahun gamaknya tak singgah tempat tu. Padahal bukannya jauh sangat. Banyak kenangan kat sana. Lebih lebih lagi kenangan bekerja di gerai roti canai.

Kat sinilah aku bekerja dulu lepas SPM. kalau tak kat sini, tak taulah aku nak pegi mana. Keje KFC la kot.

Kat sinilah belajar macam mana menebar roti canai dan buat Teh tarik. He He. Boleh tahan jugak aku.

Gerai tu masih ada di sana. Tokeynya Pak Usop dah tak berniaga dah, tapi sepupu aku masih ada kat situ. Kat sinilah aku mula belajar susah senang bekerja. Tak taulah mana duit duit tu dulu pergi. Harapnya adalah aku bagi kat parents aku. He He.

Kat TLDM juga aku mula belajar main gym. Workout sama bodybuilders Navy.

Pasar TLDM masih sibuk macam dulu. Tak banyak berubah. Markas ini adalah antara markas tentera yg terbesar kat Malaysia.

Lepas tu pergi ke Pernama. The only mall yang ada kat situ. Kat situ dah banyak berubah. Dah ada bowling alley. Nasib baik dulu takde. Kalau tak habis duit kat situ jer.

Ah, kenangan kenangan. Tempat jatuh lagi dikenang.

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s