We're just visitors

At the end of the game, the King and the Pawn goes into the same box

dalam hujan May 6, 2010

Filed under: Personal — visitor74 @ 6:25 pm

Semalam, masa aku stop kat simpang jalan kat Tabung Haji KL, tetiba sorang Pakcik tua ketuk tingkap aku. Tetiba jer muncul. Masa aku lalu tadi tak nampak plak dia. Tengah hujan agak lebat plak tu.

Rupanya dia nak mintak duit sbb kereta dia rosak dan dia nak balik seremban. Dia mintak 50. Aku sceptical sikit. Dah banyak orang buat keje macam ni dan aku pun pernah terkena. Nak cari duit mudah, menggunakan kebaikan orang lain yg tak sampai hati menolak.

Aku pun bagilah jugak. Teringat satu cerita pasal sorang golfer yg baru menang tournament. Seorang ibu jumpa dia dan menceritakan anaknya yg menghidap leukimia. Dan dia perlukan wang untuk pembedahan.

Sang golfer dgn sayunya telah memberikan semua Wang kemenangannya. Very Noble. Wish i could remember his name.

Beberapa hari selepas itu, kawannya memberitahu yg dia dah kena tipu. Takde pun budak yg sakit leukimia.

Dia jawab: this the best news I heard this week!

Dia bukan kisahkan duit dia. Dia lega sebab takde pun budak yg sakit.

So aku niatkan kalau dia tipu, tipulah. Tapi mana kita tahu, mungkin memang betul dia perlukan sangat duit tu.

Lepas aku bagi 50, dia kata ‘you boleh bagi seratus tak?’ aikkk? Tu mintak dgn org lain la plak. He He.

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s