We're just visitors

At the end of the game, the King and the Pawn goes into the same box

see you at the top September 22, 2009

Filed under: Monolog — visitor74 @ 5:55 am

nordin mat top sekali lagi dikatakan telah mati. dia dikatakan mele’top’kan dirinya dgn kawan kawannya yang. (the ‘top’ thing i came up on my own. rememer that you read it here first).

kerajaan dikatakan telah berbesar hati untuk membawa jasad beliau pulang untuk disemadikan di Malaysia.

tried as I might, I failed to feel remorse for the guy. i can’t relate to him. i don’t understand him. and i feel glad that he’s over. can somebody tell me otherwise? can somebody tell me that i should feel sorry for the man?

NoordinTop-FBI

it’s hard for me to hate people. i usually can dig down inside me to try to understand other people which are different from me. that eventhough they are wrong in my thinking, somehow i can give a reason for their thinking. but not this guy. sorry.

aku nak tau, kitab mana dia rujuk yang bagi dia kelulusan apa yang dia buat tu? ustaz mana atau tok guru mana bagi ijazah kat dia? uni mana yang dah ajar dia ni? sekolah mana yang dah didik dia?

maka gembiralah buat seketika penduduk indonesia yang mungkin marahkan Nordin di atas pengeboman dia. terutama sekali kumpulan ‘relawan ganyang malaysia’ itu ataupun ‘relawan bangang indonesia’.

dikhabarkan mereka bawak buluh dan buat roadblock sambil check passport untuk cari rakyat malaysia. tapi, setelah beberapa jam dorang buat roadblock tu, tak jumpa jugak rakyat malaysia.

heh! kalau kita nak cari indon, takyah buat roadblock pun. pusing kepala dua tiga kali, dah nampak indon dah. kat mana dorang tinggal pun kita tau. maksudnya, lagi banyak orang indon dan boyan kat sini dari rakyat kita kat sana. nak kami start cari ke?

apa sangat yang dorang nak marah? nak kita kira ke berapa rumah dah kena rampok dek indon? berapa isteri dicurik suami dan sebagainya? mereka banyak berbuat onar kat sini. sampai dah jadi normal dah. macam dah diterima masyarakat malaysia. kita tak asah buluh pun lagi.

kalau nak emo pun, tengok tempat la brader.

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s