We're just visitors

At the end of the game, the King and the Pawn goes into the same box

ustaz Asri August 27, 2009

Filed under: Ilmu — visitor74 @ 12:18 am

just caught ustaz Asri dalam Astro. rancangan Bahtera Perubahan kot nama program tu. he was the former mufti of Perlis. hi’m an avid reader of his blog and i like his thought. a bit different from the old school of ustaz or mufti in malaysia. that’s why his thohaught is not very well accepted. ada yang kata dia wahabi la dan sebagainya. entah apa apa. bagus apa pandangan dia. bukan dia ikut sedap cakap jer. ada dengan dalil sekali. tapi disebabkan kita dah biasa sangat dengan pemahaman islam yang lama diamalkan di negara ni, bila ada orang yang bagi pandangan lain sket, dah mula nak bising bising. cari pasal dengan dia. cari pulak apa salah dia. bagi label kat dia nak bagi orang tak suka.

ustaz asri pulak tak kesah dengan pandangan orang. dia tulis without fear or favour. bukan untuk mengampu sesiapa.

malam ni dalam rancangan kat astro awani tu, dia bagi pandangan untuk memakmurkan masjid. untuk lebih meramaikan masjid. macam mana nak buat. jangan jadikan masjid tu tempat orang orang tua pencen jer melepak. kena dibuatkan program program yang boleh orang muda jugak datang. dan kalau orang muda datang, jangan dilayan mereka macam orang nak buat kacau. itulah yang selalu terjadi. macam tak suka jer kalau orang muda datang. mula nak cari salah dan sebagainya.

teruskan usahamu ustaz. saya akan sentiasa memberi sokongan dari jauh.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s