We're just visitors

At the end of the game, the King and the Pawn goes into the same box

HINI May 18, 2009

Filed under: Monolog — visitor74 @ 3:32 am
Tags:

the paper STAR reported today that one case of the swine flu or H1N1 (and some people call it HINI) has been detected in Malaysia. confirmed case already.

now I’m a bit concerned. this is bad for morale. and furthermore, the guy has been quarantine at sg Buloh hospital and I live there, dude.

apparently the guy just got back from the States and the fellow passengers of the same flight has been called. they should be shivering by now.

i don’t know whether the cure for the outbreak has been found or not. i do hope that their suffering is not too bad.

sakit, seperti juga dengan segala perkara lain, adalah takdir dari Allah. Kalau kita dah ditakdirkan akan kena swine flu ni, samada makan babi ke tidak, duduk sekali dengan orang yang dah kena ataupun tidak, semuanya adalah dengan izin dan kehendak Diadakan juga. tak boleh nak buat apa. kalau dah ditakdirkan akan kena, kena jugak.

tapi nabi juga ada bersabda: larilah kamu dari mereka yang sakit kusta seperti kamu lari dari singa. jadi mengambil saranan tersebut, janganlah kita dengan selamba tidak mengambil kaedah berjaga jaga. tapi macam mana ya?

teringat dulu adalah bersembang dengan sorang doktor yang terlibat dengan penyakit penyakit sebegini. masa tu dulu kesian bird flu. dia kata sebenarnya bukanlah tidak ada kes yang dah terjadi kat Malaysia, tapi Kalau dihebohkan pun di media, ianya tidak membantu. bagi orang jadi panik tak tentu hala adalah. jadi saya heran jugak kenapa kes inikan dihebohkan. pasti adalah sebabnya.

selamat berhati-hati. janganlah keluar tak tentu pasal. jagalah kebersihan diri. selalulah basuh tangan tu.

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s